להתייעל ולשמור על הצביון הייחודי של כל מותג

מיזוג בנק אוצר החייל עם הבנק הבינלאומי

בשנים האחרונות אנחנו עדים למגמה ברורה של התייעלות במערכת הבנקאית, שבאה לידי ביטוי בצמצום סניפים במקביל להרחבת השירותים הדיגיטליים, במטרה לשפר את השירות ולהתייעל ברמה העסקית.

חברת Locate מובילה תהליכי התייעלות וצמיחה עבור לקוחותיה במגוון תחומים עסקיים. ניתוח בעזרת כלים מתחום הבינה העסקית, מאפשרים ל Locate ללוות את לקוחותיה בקבלה והטמעה של החלטות עסקיות מבוססות מיקום ובכך למקסם את הפעילות העסקית של הארגון.

מיזוג בנק אוצר החייל הוא חלק מסדרת מהלכים שביצעה קבוצת הבינלאומי בשנים האחרונות וכללה בין השאר את מיזוגן של חברות הבת פאג"י ויו-בנק אל הבינלאומי. קבוצת הבינלאומי פנתה ל- Locate לצורך ליווי כולל של תהליך המיזוג בהיבט של פריסת הסניפים, כך שישרת בצורה הטובה ביותר את קהל היעד של שני המותגים ויאפשר התייעלות של הקבוצה.

תהליך הליווי דרש הבנת צרכי הקבוצה והאסטרטגיה העסקית שלה והתחיל משלב הייעוץ, המשיך דרך תמיכה בקבלת ההחלטות, התכנון ועד לביצוע. לשם כך מופו ורוכזו במערכת GIS: סניפי וקהל הלקוחות של שני המותגים, פריסת סניפי המתחרים, האוכלוסייה על מאפיינה הדמוגרפים והסוציו-אקונומיים ותוכניות בניה ופיתוח עתידיות. בעזרת מומחים ומתודולוגיה מתחום ה- Location Intelligence נבנה מודל שחזה את פוטנציאל הגידול של כל מותג ברזולוציה של שכונות ונבחנו תסריטי פריסה שונים והשפעתם על פוטנציאל הגידול ושימור הלקוחות. במסגרת התהליך התקבלה ההבנה כי למרות השוני בין שני המותגים, היות והבנק הבינלאומי המתמחה בהשקעות ואוצר החייל פונה לאנשי כוחות הבטחון, קיימת חפיפה רבה בפרופיל הלקוחות. מיפוי כל המאפיינים הייחודיים של המותג ושל הסביבה הגיאוגרפית והעסקית בה הוא פועל, אפשרו לנו להבין איך לבצע פריסה נכונה של הסניפים, מבלי שתהיה חפיפה בין מיקומי הסניפים של שני המותגים ובאופן שישרת נכון את קהל היעד של כל מותג, יממש את הפוטנציאל של שני המותגים ובסופו של דבר, גם יביא להתייעלות כלכלית נכונה שתשפיע על רווחיות הקבוצה. מיזוג בנק אוצר החייל עם הבינלאומי תוך שימור המותג אוצר החייל,  משפיע לטובה גם על לקוחות שני המותגים, שנהנים עכשיו מפריסה רחבה יותר של סניפים ומתחומי ההתמחות המקצועיים של כל אחד מהמותגים – הבינלאומי בתחום ההשקעות ואוצר החייל בתחום הקמעונות ומתן הטבות לאנשי כוחות הביטחון.

צוות Locate ממשיך ללוות את קבוצת הבינלאומי בתהליכים אסטרטגיים שוטפים בהיבט הגיאוגרפי והדמוגרפי, על מנת ליישם בצורה נכונה את מהלך ההתייעלות הזה בפועל. כך ניתן יהיה לחזות את הפוטנציאל הגדילה של כל סניף ברזולוציה גבוהה, להציב יעדי גיוס מדויקים, לבצע פריסה נכונה של הסניפים ובמקביל להרחיב את החשיפה בפני קהל היעד. הכלים והמודלים ש- Locate מעמידה לרשות לקוחותיה, מאפשרים לעשות כל זאת באופן דינאמי בהתאם לשינויים בשטח, במגמות בתחום ובצרכי הארגון.

חברת Locate מספקת ליווי, ייעוץ ותמיכה לארגון תוך שימוש בכלי GIS בשילוב מתודולוגיות Location Intelligence, המאפשרים ביצוע הערכות כלכליות מדויקות, תמיכה בקבלת החלטות עסקיות ושמירה על יישום נכון שלהם בשטח. מהלך המיזוג של הבנק הבינלאומי ואוצר החייל אפשר בדיוק את זה, שמירה על הייחודיות של כל מותג במקביל להתייעלות נכונה עבור הקבוצה וקהל הלקוחות שלה.