פרויקט ה-Location Intelligence של האונ' הפתוחה זכה ב-IT Awards 2022

שביעות הרצון הגבוהה של מקצועני הדאטה של האוניברסיטה הפתוחה מיישום הפרוייקט, הביאה אותם להגיש מועמדות

פרוייקט ה- Location Intelligence של האוניברסיטה הפתוחה זכה בתחרות מצטייני המחשוב, IT AWARDS לשנת 2022, של מגזין אנשים ומחשבים, בהשתתפות בכירי תעשיית ההיי-טק הישראלית.

הפרס הוענק ל:
זיוה ברוידא – ראש מינהל המחשוב,
רמי ענבר – מנהל המרכז לדאטה ובינה עסקית
ורונית שגיא – מנהלת פיתוח BI, מהאוניברסיטה הפתוחה.

צוות המרכז לדאטה ובינה אירגונית במינהל המחשוב באוניברסיטה הפתוחה זכה בפרס בקטגורית ניתוח נתונים ואנליטיקה על הטמעת המימד המרחבי (Location Based) במחקר ובתהליכי קבלת ההחלטות הניהוליות, אימוץ טכנולוגיות דיגיטליות ויישום מתודות בתחומי הדאטה.

הפרויקט לווה בשת"פ הדוק עם חברת Locate, שכלל אפיון צרכים ותצורת מערכת, אספקתExternal Data  גיאוגרפי ודמוגרפי, מיפוי (Geocoding) סטודנטים, מרכזי לימוד, אוניברסיטאות, מכללות, יצירת רבדים מרחביים ובניית מודלים מבוססי מיקום.

רמי ענבר, מנהל המרכז לדאטה ובינה עסקית באוניברסיטה הפתוחה: "האוניברסיטה הפתוחה היא האוניברסיטה הגדולה בישראל, עם מרכזי לימוד בפריסה ארצית. אוניברסיטה שחרטה על דיגלה להרחיב את נגישות ההשכלה הגבוהה לציבור רחב ככל האפשר, ולכן החליטה לשים את הסטודנטים על המפה, בכל מובן אפשרי.
הבחירה ב- Locate אפשרה לעשות זאת ביעילות, תוך שימוש בכלי BI הקיימים בארגון וללא צורך ברכישה והטמעה של מערכת GIS ייעודית. אנליסטים יכולים להמשיך לעבוד בכלים טבלאיים מוכרים על נתונים שיש בינהם קישורים והצלבות גיאוגרפיות ובנוסף להציג נתונים ואנליזות על גבי מפות."

"צוות הדאטה וה- BI הכיר בחשיבות שילוב המימד הגאוגרפי ועוד מגוון נתונים חוץ ארגוניים, דמוגרפיים ואחרים בבסיס הנתונים, עם זאת חשוב היה לנו לאפשר לחקור קשרים גיאוגרפים גם בכלים טבלאיים. צוות הפיתוח של האוניברסיטה, שילב גמישות מחשבתית, חדשנות, יצירתיות ומציאת פתרונות מחוץ לקופסא, שאיפשרו התחדשות והתייעלות, משלב הרעיון, דרך כל שלבי הפיתוח ועד העליה לאוויר של המוצר הסופי.
כעת, כשהסטודנטים "על המפה", האוניברסיטה הפתוחה יכולה להכיר אותם טוב יותר, להבין לעומק את צרכיהם וכתוצאה מכך לשפר את השירות שהיא מעניקה להם ולהיות מחוברת לנעשה בשטח על בסיס נתוני אמת."

הילה לב, מייסדת Locate: "יש לי סיפוק רב מהידיעה ששביעות הרצון הגבוהה של מקצועני הדאטה של האוניברסיטה הפתוחה מיישום הפרוייקט, הביאה אותם להגיש מועמדות לתחרות. אני גאה על הבחירה ב Locate, לליווי והטמעת המימד המרחבי, במחקר ובתהליכי קבלת ההחלטות של הנהלת האוניברסיטה. נמשיך להיות שותפים פעילים בתחזוקה והרחבת התשתית שהוטמעה והן כיועצים אנליטיים המתמחים בבניית מודלים עסקיים מבוססי מיקום."

לידיעה במגזין אנשים ומחשבים

  • זכויות היוצרים של התחרות, שמה והלוגו שלה שייכים לחברת אנשים ומחשבים בע"מ ח.פ. 510904758
צילום:נדב כהן יונתן
צילום:נדב כהן יונתן
צלם: ניב קנטור
צלם: ניב קנטור
מימין: הילה לב – מייסדת לוקייט; וכן רונית שגיא – מנהלת פיתוח BI; זיוה ברוידא – ראש מינהל המחשוב; ורמי ענבר – מנהל המרכז לדאטה ובינה עסקית, מהאוניברסיטה הפתוחה.
מימין: הילה לב – מייסדת לוקייט; וכן רונית שגיא – מנהלת פיתוח BI; זיוה ברוידא – ראש מינהל המחשוב; ורמי ענבר – מנהל המרכז לדאטה ובינה עסקית, מהאוניברסיטה הפתוחה.