מנכ"ל Citi bank: אל תספידו כל כך מהר את הסניפים

בעידן בו תחום ה-Fintech צומח, זו תהיה טעות לזלזל בסניפי בנקים מסורתיים

יולי 2019

"כדי לשגשג בעידן הדיגיטלי, הבנקים הגדולים זקוקים לגישה דו-כיוונית המשלבת בין המסורתי לחדש: רשת סניפים פיזית ענפה ורחבה עבור דור הבייבי בומרס ונוכחות דיגיטלית חזקה עבור דור ה- X ודור ה-Y (דור המילניום)". 

זו אחת האמירות האסטרטגיות של מנכ"ל Citi Group מייקל קורבט בכנס הפיננסים של Fortune, שנערך ביוני 2019.

לדבריו, אין ספק שתחום ה-Fintech "ינגס" בנתח השוק של הבנקים אך אלה הממהרים להספיד את הבנקים, טועים.
את טענתו הוא מצדיק בעזרת מגמות ו-best practice אשר לדעתו, יתוו את העתיד של שירותי הבנקאות:
 


מותג גדול הוא הכרחי
גודל המותג, הנמדד בין השאר על ידי היקף השירותים שלו, מאפשר השגת תנאי ריבית עדיפים, אפילו בשוק הריביות הנמוכות של היום.
סניפי בנקים  אינם מתים, הם אבן הפינה להצלחה
החזית הבאה עמה מתמודדת המערכת הבנקאית מתמקדת בדיגיטל.
הקהל מתחום ה-Fintech בכנס תקף את קורבט לא פעם בטענה שסניפים אינם רלוונטיים לדור הצעיר וצריך להיפטר מהם. אך, לטענתו, ויתור על סניפים יפגע אנושות ברווחיות של הבנקים הגדולים.
סניפים משרתים את דור הבייבי בומרס, הדור השולט כיום ברוב עושרה של אמריקה. דור ה-Y יכתיב את העתיד אבל רובה המכריע של הרווחיות בבנקאות כיום מגיעה מהבייבי בומרס ברחבי העולם.
 
על הבנקים לשמור על איזון עדין: ניהול בנקים "חדשים" ו-"ישנים" בכובע אחד
לדברי קורבט, על הבנקים לספק שתי חוויות לקוח בו זמנית: חוויה דיגיטלית טובה בה הלקוחות יכולים להסתכל על חשבון הבנק שלהם או להעביר כספים ויחד עם זאת שיהיה סניף ואדם לדבר איתו.
מצב דינמי זה מאלץ לנהל שני בנקים, האחד עבור לקוחות המעוניינים בחוויה דיגיטלית אמיתית ובנק שני אנלוגי. "ריסוק" החלק הפיזי של הבנק משחק ישירות לידי ה-Fintech והתוצאה תהיה איבוד חלק משמעותי מלקוחות הבנק.
 
קורבט ציין כי הכספומט המסחרי הראשון אשר הוצב בשנת 1977 לא חיסל (גם לא הקטין) את הכמות הגדולה של סניפים. בניגוד לדעתם של אנליסטים פיננסים עתידניים באותה תקופה. בעצם, נכון להיום יש 60,000 כספומטים בארה"ב ורק בשנה שעברה, לראשונה, נרשמה ירידה בכמות הסניפים (משנת 1977).
 
קורבט אמנם מסכים כי לסניפים יהיה חלק משמעותי הולך ופוחת בעתיד אך מגמה זו תהיה איטית ממה שחושבים בתחום ה-Fintech. יחד עם זאת, להאחז במצב הקיים יהיה טעות.
לדבריו, מוסדות פיננסיים אשר ידעו לנתב ולהערך הצורה הטובה ביותר לדיגיטל, מבלי לאבד נתח משמעותי מדור הבייבי בומרס יצאו עם ידם על העליונה.
 
להיות הבנק הטוב ביותר זה תנאי הכרחי, אבל לא מספיק, כדי לשרוד את העתיד בתחום הפיננסי
"עם כל הכבוד לבנקים הגדולים או למשקיעים גדולים", אמר קורבט, "אין טעם להופיע לעבודה ולחתור להיות הכי טוב בכיתה - כלומר, להיות טוב כמו הבנקים הטובים ביותר. הכיתה השתנתה". 
לדבריו, אנחנו צריכים ליצור את החוויה הטובה ביותר עבור הלקוח. אנשים לא מסתכלים על דברים מנקודת המבט של הבנק ואומרים,"זה נהדר!", הם מסתכלים על הניסיון שלהם באמזון, או ב-Uber ומצפים לחוויה דומה אשר מפחיתה זמן, חיכוך, כסף וטרחה.


לידיעה המקורית:

 https://fortune.com/2019/06/21/citi-ceo-michael-corbat/?

linkId=69453876