שינויים בהרגלי הצריכה

כיצד משבר הקורונה משפיע ועוד ישפיע על ההרגלים שלנו?

אפריל 2020

הקורנה הגיעה לכאן וביום אחד, שינתה לנו את כל ההרגלים. בהתחלה פסקו הלימודים, בהמשך עובדים שאינם חיוניים למשק נשלחו הביתה ואז גם הפסקנו להיפגש וכמעט לא לצאת מפתח הבית, אם זה לא ממש הכרחי. משבר הקורנה שהגיע מתוך צו השעה והצורך להישמר, להסגר ולהיזהר, השפיע על הרגלי היום יום שלנו וכבר ברור לכולנו שהמציאות שלנו תראה אחרת לגמרי. השינויים השפיעו על כולנו ועכשיו אנחנו גם יודעים, שתהיה להם השפעה לטווח ארוך, זמן רב אחרי שהקורונה תסתלק מחיינו והמשבר יעבור.

מאגדים את המידע, לומדים ומתכוננים

ב- Locate אנחנו מתחילים כבר עכשיו, בשיא המשבר, להתכונן למציאות החדשה. אנחנו אוספים וממפים ביחד עם לקוחותינו מידע חיוני ורלוונטי, לומדים, מסיקים מסקנות ובונים תרחישים אפשריים ליום שאחרי.

במהלך היום יום הדיגיטלי החדש שאימצנו לעצמנו, אפשר לראות שינוי גם בקרב אוכלוסיות שהיו פחות דיגיטליות לפני המשבר. תמכנו בהורים שלנו בהתקנה ושימוש בתוכנת זום וניהלנו ביחד איתם סדר פסח וירטואלי, כפי שמעולם לא חשבנו שנקיים. גם החברה החרדית, שלרוב נחשבת סגורה ומתנגדת לרשת, מתחילה להפנים את היתרון העצום של האינטרנט, כמענה על צורך קיומי וניתן לראות שנרשמה עליה חדה בביקוש ובצריכת האינטרנט בקרב הקהילה.גם בחברה החרדית נרשמה עליה חדה בביקוש ובצריכת האינטרנט

נראה שהמגמה בהחלט ברורה, הרגלי הצריכה שלנו משתנים ואף הולכים להשתנות בצורה משמעותית בעתיד. עם זאת, על מנת לבנות אסטרטגיה נכונה, שתוביל לביצוע של מהלכים טקטיים מתאימים, אנחנו חייבים למדוד את השינוי מול כל חתכי האוכלוסייה השונים  - מבחינה דמוגרפית, סוציו-אקונומית וגיאוגרפית, על מנת להתאים את השינוי לצרכים בשטח.

רוחות של שינוי

התנהגות הצרכנים משתנה וזה משפיע על כל העולם העסקי ונראה כי דפוסים שהצרכנים סיגלו לעצמם דווקא מחוסר ברירה, ישארו גם אחרי שנחזור לשגרה. עוד ועוד מוצרים ושירותים מגיעים עד פתח הדלת ולימודים ועבודה מהסלון הביתי יהפכו למציאות שתשומר ותתפתח גם כשתשכך הסערה.אפשר לראות שינוי בקרב אוכלוסיות שהיו פחות דיגיטליות לפני המשבר

חנויות ועסקים קטנים במרכזי הערים ובשכונות הבינו כי על מנת לשרוד, עליהם לאמץ את השינוי - להתחיל לקבל הזמנות ולבצע משלוחים ובמקביל, ניתן לראות התארגנויות מקומיות לפרסום ותמיכה של הקהילה המקומית בעסקים מסוג זה. אין ספק כי עסקים אלה יצטרכו להתארגן במהרה על מערך הזמנות ומשלוחים אונליין, המסתמך על פלטפורמות משותפות אם הם רוצים להמשיך להתקיים. כעת חשוב לבדוק היכן היקף האוכלוסייה והמאפיינים שלה מצדיק הקמת מערך כזה עבור עסקים קטנים? וכיצד צפיפות המגורים באותו אזור משפיעה על המערך הלוגיסטי שיקום?

בעולם הפיננסי, הביטוחי והבנקאי אנחנו עדים כבר עכשיו לשינויים קטנים שנעשים בשירותים הדיגיטליים ולכן ניתן להניח שנחווה קפיצת מדרגה משמעותית בשימוש בערוצי הדיגיטל, לביצוע פעולות בנקאיות שבעבר הצטרכנו להגיע לסניפים על מנת לבצע אותן. כעת זה הזמן לחשוב איך הדבר ישפיע על היקף סניפי הבנקים ועל האופי שלהם? היכן נראה שינוי משמעותי והיכן תוקפא הפעילות עד יעבור זעם? מי יהיו הלקוחות החדשים שיתחילו להשתמש בערוצי הדיגיטל ואולי הכי חשוב, איזה התאמות כדאי כבר עכשיו לבצע בממשקים, על מנת לענות על הצורך שלהם?

רשתות המזון כבר מזמן עשו את המעבר לדיגיטל והסגר או הפחד מהדבקות, הביא גם את אלו שתמיד התעקשו לבחור את העגבניות בעצמם, לעבור לביצוע הזמנות אונליין. כעת על רשתות המזון לבדוק מי הם האנשים שהתווספו למעגל המזמינים בקליק? וכמה מהם עתידים להמשיך לעשות זאת גם ביום שאחרי? היכן נכון יהיה להסב חנויות למחסני ליקוט סחורה? וכמובן, אילו התאמות יש לבצע באתרי ההזמנות, במערך השרות ובמערך הלוגיסטי, על מנת להתאימם לקבוצות האוכלוסייה החדשות שהצטרפו?יש לבחון את השינוי ברזולוציה של חתכי אוכלוסייה שונים

היצרנים שהשכילו להקים ממשק דיגיטלי כזה או אחר מול הלקוחות, נהנים כבר עכשיו מהפחתת התלות שלהם ברשתות הקמעונאיות ומשווקים את מרכולתם ישירות לצרכן. כעת זה הזמן לחשוב כיצד פיתוח והרחבה של מערך רכישה ישיר אונליין, ישפיע על מערכת היחסים שלהם עם לקוחות הקצה? כיצד יהיה נכון לנהל את כל המידע (דאטה) שמצטבר, כך שניתן יהיה לגזור ממנו תובנות שיובילו לקבלת החלטות מושכלת? וכמובן, כיצד יהיה נכון להיערך לוגיסטית, בהתאם לפיזור קהלי היעד?

רשתות האופנה חוות את אחד המשברים הכי גדולים בענף מאז ומעולם ומי שלא אימץ עד עכשיו את המעבר לאונליין, נפגע בצורה משמעותית אף יותר. עם זאת, יכול להיות שדווקא ההתנתקות המאולצת מרכישה פיזית בחנויות, תוביל לכמיהה לתאי המדידה. בכל מקרה, רשתות האופנה חייבות לבדוק היכן הצרכנים ימשיכו לקנות ברשתות מקומיות והיכן הם דווקא יעדיפו לרכוש ברשתות בינלאומיות? איך השינוי ישפיע על כמות ופריסת החנויות הפיזיות? ובנוסף, מה צריך להשתנות באופי ובשירותים הניתנים בחנויות השונות, בהתאם למיקום שלהן?

נראה כי כל ענפי המסחר השונים, צריכים ללמוד את השטח מחדש ועכשיו זה הזמן הטוב ביותר להתחיל לפעול בכיוון, על מנת להוביל את השינוי ולא רק להתאים את עצמנו אליו.

ב-Locate אנחנו מעודדים את לקוחותינו כבר עכשיו, להתחיל ללמוד את השטח ולבנות תרחישים אפשריים, שיאפשרו להם להתארגן למציאות החדשה. אנחנו בוחנים את כל ההיבטים השונים של העסק ומשלבים כלים שונים, העושים שימוש במערכות מידע גיאוגרפיות (GIS) המסתמכות על מידע דמוגרפי, גיאוגרפי וסוציו-אקונומי מפורט (המגיע עד לרזולוציה של שכונה), בשילוב שימוש במתודולוגיות מתחום ה- Location Intelligence. כך אנחנו מלווים את כלל לקוחותינו בגיבוש מהלכים עסקיים ואסטרטגיים, המבוססים על מיקומם של נקודות מכירה, סניפים וקהלי היעד.

 Locate מזמינה גם אתכם להתארגן כבר עכשיו ליום שאחרי, על מנת לא להישאר מאחור ולהוביל את השינוי, שנראה שיגיע מהר משחשבנו.